גיל ינקות ויסודי
המעבר בין היסודי והחטיבה, בין החטיבה לתיכון ובשנות התיכון
אייל קמחי ואריק הורוביץ (2015), "החשיבות של היקף לימודי המתמטיקה בתיכון ללימודים אקדמיים ולקריירה העתידית של התלמידים בישראל", מכון טאוב
Jordan, Kaplan, Ramineni, & Locuniak, (2009). "Early math matters: Kindergarten number competence and later mathematics outcomes", Developmental Psychology.
Siegler et al. (2012). "Early Predictors of High School Mathematics Achievement", Psychological Science.
Li-Grining, Votruba-Drzal, Maldonado-Carreño, Haas, (2010), "Children's early approaches to learning and academic trajectories through fifth grade", Dev Psychology.
Siegler & Ramani, (2009), "Playing Linear Number Board Games-But Not Circular Ones-Improves Low-Income Preschoolers' Numerical Understanding, Journal of Educational Psychology.
Siegler & Ramani (2008). "Playing linear numerical board games promotes low-income children's numerical development". Developmental Science.
Seigler (2009), " Improving the Numerical Understanding of Children From Low-Income Families", Child Development Perspectives.
Räsänen, Salminen, Wilson, Aunio, & Dehaene, (2009). "Computer-assisted intervention for children with low numeracy skills". Cognitive Development.
Slavin & Cheung (2013), " The effectiveness of educational technology applications for enhancing mathematics achievement in K-12 classrooms: A meta-analysis", Educational Research Review.
Heller & Greenleaf (2007). "Literacy Instruction in the Content Areas: Getting to the Core of Middle and High School Improvement", ERIC
Slavin et al. (2009). "Effective Reading Programs for the Elementary Grades: A Best-Evidence Synthesis", Review of Educational Research.
חשיפה למתמטיקה בחיי היומיום, מקצועיות ההוראה, יכולות מטא-קוגניטיביות (פיקוח, בקרה, זיכרון), ליווי המעבר בין הגן לביה"ס
מקצועיות ההוראה
ליווי המעבר וטיפול בהיעדרויות
ליווי המעבר וטיפול בהיעדרויות
מקצועיות ההוראה, חיזוק מוטיבציה, תוכניות מותאמות אישית