גיל ינקות והגיל הרך
שנות בית הספר היסודי הראשונות
דוד מעגן (2017), "ניבוי הישגים עתידיים של תלמידים בישראל באמצעות מבחני המיצ"ב", הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה – אגף בכיר חינוך וחברה
Carniero, Crawford & Goodman (2007), "The Impact of Early Cognitive and Non-Cognitive Skills on Later Outcomes", Centre for the Economics of Education, LSE.
Chen & Chalhoub-Deville, (2012), "Differential and long-term language impact on math", Language Testing.
Einarsdóttir, Símonardóttir & Björnsdóttir, (2016), "The Predictive Value of Preschool Language Assessments on Academic Achievement: A 10-Year Longitudinal Study of Icelandic Children", NIH National Library of Medicine.
Duncan et al. (2007), "School Readiness and Later Achievement", The American Psychological Association.
Carlisle, Mcbride‐chang, Nagy & Nunes, (2010). "Effects of Instruction in Morphological Awareness on Literacy Achievement: An Integrative Review", Reading Research Quarterly.
Neuman & Marulis, (2010), "The Effects of Vocabulary Intervention on Young Children’s Word Learning: A Meta-Analysis", Review of Educational Research.
Beck & McKeown, (2014), "Effects of vocabulary instruction on measures of language processing: Comparing two approaches", Early Childhood Research Quarterly.
איכות הקשר עם מבוגרים משמעותיים, חשיפה לשפה מדוברת וכתובה, חשיפה לסביבה אוריינית, הגברת עניין בקריאה
איכות הקשר עם מבוגרים משמעותיים, חשיפה לסביבה אוריינית במשלבים שונים, כישורים מטא-קוגניטיביים של למידה וזיכרון