ידע עצמי: היכרות של הפרט עם עצמו (נטיותיו, כישוריו, יכולותיו, חוזקותיו וחולשותיו)
ידע על עולם התעסוקה: היכרות של הפרט עם עולם העבודה (מקצועות שונים ומאפייניהם - תנאי עבודה, סביבת עבודה, כישורים ויכולות נדרשים), עם הדרישות שמסלולים שונים מציבים והדרך למלאן
קשר למוביליות
ידע עצמי: ההיכרות האישית של הפרט עם נטיותיו, יכולותיו חוזקותיו, חולשותיו וערכיו מאפשרת לו לחדד את היררכיית החשיבויות של תפקידי חייו השונים ולתכנן עתיד מותאם שמהווה ביטוי אותנטי של תפיסה עצמית (ולא של נורמות וסטראוטיפים).
ידע על עולם התעסוקה: היכרות של הפרט עם עולם העבודה והתעסוקה, כמו גם רכישת ידע ויכולות כלליים אודות התנהלות בחיים בוגרים, מאפשרת למבוגרים בהתהוות לבנות לעצמם תכנית, מותאמת, ריאלית ובת השגהמקורות
Whiston, S. C., & Cinamon, R. G. (2015). The Work-Family Interface: Integrating Research and Career Counseling Practice. The Career Development Quarterly, 63(1), 44-56
Jepsen, D. A., & Sheu, H. (2003). General job satisfaction from a developmental perspective: Exploring choice-job matches at two career stages. Career Development Quarterly, 52, 162–179
Ferrari, L., Nota, L., & Soresi, S. (2012). Evaluation of an intervention to foster time perspective and career decidedness in a group of Italian adolescents. Career Development Quarterly, 60, 82–96
Lapan, R. T., & Kosciulek, J. F. (2001). Toward a community career system program evaluation framework. Journal of Counseling and Development, 79, 3–15